czwartek, 16 sierpnia 2018

Recenzja o mechaniku główniejsza od jego certyfikatu! Jaki silnik do gazu?

Recenzja o mechaniku główniejsza od jego certyfikatu!

Zawierzamy tym mechanikom, których sami wypróbujemy albo których zlecą nam znajomi.

Wychodzi na jaw co więcej, że entuzjastyczniej przesiejemy warsztat zalecany niż certyfikowany.

Z zaufaniem do mechaników zdarza się różnie. Krajowi prowadzący są na to zaufanie skazani, bowiem wiadomo – spora część z nas podróżuje wozami stosowanymi, często długowiecznymi, które… zwyczajnie się psują. Także spora część z nas nie wie, co w zasadzie „pod maską piszczy”. Mamy z kolei duży wybór. Wedle Centralnej Ewidencji i Adnotacji o Działalności Oszczędnej samych małych zakładów mechaniki samochodowej jest dziś w kraju nad Wisłą 191 tysięcy.

– Z tego powodu postanowiliśmy wypróbować, czym Polacy kierują się przy wyborze mechanika – powiada Marcin, którego zamysłem jest nasilenie zaufania spożywców i popieranie dobrych pragmatyk firm w tym państwie. Wyniki sondażu okazały się bardzo pociągające.
Wyśmienity mechanik to spolegliwa osoba

W sondażu zadane zostały dwa wypytywania tyczące się woli o wyborze mechanika samochodowego. W pierwszym z nich: „Co jest dla ciebie najdonioślejsze przy wyborze mechanika samochodowego?”, aż 91 procent ankietowanych wyselekcjonowało kontrakcję „zaufanie – recenzje i polecenia”. Co atrakcyjne, odpowiedź ta kategorycznie odskoczyła równocześnie kryterium marki, czyli szczegół, iż dany serwis jest uwierzytelniany (na tę alternatywę zagłosowało zaledwie 6 proc. ankietowanych), jak i kryterium lokalizacji (3 proc. głosujących).

– Wychodzi na jaw z tej przyczyny, iż istotnie nie szukamy zakładów, które są najbliżej naszego domku czy których jakość poręczają obrzeżne certyfikaty, lecz takich, które cieszą się dobrą recenzją i zostały wypróbowane poprzez innych – powiada Marcin.

Potwierdzają to też rezultaty drugiej części sondażu, w której więcej niż połowa ankietowanych potwierdziła, iż preferując dany zakład, z początku nadzoruje, co myślą o materie internauci i znajomi (66 proc.), bądź wypróbowuje go osobiście (30 proc.).

Michał dopowiada, iż wyjątkowo dla małych i zdawkowych zakładów usługowych odmowne opinie mogą stać się wprost szpikulcem do trumny. Dowód ten raz za razem używa konkurencja, która np.. rozmieszcza w Internecie fałszywe odmowne interpretacje.
Rzetelność i uczciwość mechanika - to się opłaca!

Właściciele kompanii zajmujących się renowacją czterokołowców doskonale cedują sobie sprawę z tego, że polecenia są najodpowiedniejszą reklamą. Zdaniem Tomasza, posiadacza serwisu Mecha z Ząbkowic, można je zdobyć jedynie w jeden sposób – rozpatrując klienta grzecznie.
– Trzeba odnawiać tak, jakby się to czyniło dla samego siebie, a więc solidnie i grzecznie – powiada Tomasz. – Wcale dając za przykład nie nakłaniamy delikwentów na alternację części, które nie są w dodatku zużytkowane, lecz sumiennie zawiadamiamy, ile jeszcze kilometrów może z nimi puknąć, zanim wypada będzie je wymienić – dorzuca oligarcha Tomasz. Jaki napęd do gazu?

Wziętość instalacji Lpg w tym państwie nie maleje. Rzeczpospolita Polska jest jakimś z wiodących krajów w Europie w ilości aut zasilanych tzw. „błękitnym paliwem”. Kwalifikują o tym niezbicie względy oszczędne, bo między innym dzięki niskiej akcyzie, wartość litra gazu wynosi jeżeli w ogóle połowę opłaty benzyny 95-cio oktanowej. O jak dużo względnie każdy motor benzynowy można przerobić na zasilanie gazowe, to nie dniami i nocami taka operacja jest intratna, bowiem wraz z narastającymi wymaganiami w sprawie osiągów i emisji substancji szkodliwych, komplikacja współczesnych jednostek napędowych wymusza niezwykle wysoką cenę inscenizacji do zasilania opcjonalnego, albo wczas wychodzi na jaw destruktywna dla motoru naszego czterokołowca.

Wtrysk niebezpośredni benzyny- wtryskiwacze (element dający paliwo do silnika) są zlokalizowane w kolektorze ssącym, w pewnej odległości od przegródki spalania i paliwo otrzymuje się do walca poprzez zasuwy wciągające naprawdę jako mikstura z powietrzem. Wtrysk bezpośredni benzyny do cylindrów to w dalszym ciągu rozwiązanie, gdzie wtryskiwacze znajdują się jawnie w głowicy motoru, nad poruszającym się zapychakiem. Takie usytuowanie, obok przegródki spopielania pobudza - zobacz - taśmy z nadrukiem - silne ogrzewanie się wtryskiwaczy, jeżeli użyjemy w najwyższym stopniu modną obecnie instalację lotną 4. generacji z wtryskiwaczami gazowymi umieszczonymi w kolektorze ssącym i wtryskiwacze benzynowe pozostaną wyłączone, przywiedzie to ich pośpieszne przegrzanie i uszkodzenie. Problem ten nie występuje w motorach o wtrysku niebezpośrednim. Odmotaniem dla wtrysku bezpośredniego jest instalacja gdzie na przestrzeni profesji z największym jarzmem cieplnym (duże szybkości obrotowe, zuchwałe przyspieszanie) zużywana jest także benzyna schładzając od czasu do czasu wtryski, tymczasem ogólny rozrachunek jest taki, iż auto eksploatuje między innymi 7 l gazu i 3-4 l benzyny na 100km, a więc oszczędność jest mniejsza, a i wydatek samej instalacji wyższy. Istnieje w tym przypadku także przypadku Lpg częściowo doskonała, towar tzw. 6. generacji. Wprowadzona niewiele lat w przeszłość przez kompanię Vialle, stosuje do własnej robocie wyłącznie szynę wtrysku benzyny, a więc działa na tej samej napuszoności i tych samych wtryskiwaczach. Czterokołowiec może stać się uruchamiany zaraz na zasilaniu lotnym i po prawdzie etylina może służyć wyłącznie awaryjnie. Koszt samej eksploatacji jest nieduży, na skutek na niemal zerowe zużycie etyliny, jednakże zapłata instalacji dla silnika czterocylindrowego to w chwili obecnej plus minus 8 tys. zł. Generalnie, aby oszczędzać na rauszu, wypada unikać motorów z bezpośrednim wtryskiem.
Konstrukcja głowicy wytrwała na podwyższone temperatury spopielania, z średnio na jeża małą ilością zaworów. Podczas pracy silnika na gazie, temperatura zapłonu jest trochę większa niż w wypadku benzyny. W niektórych napędach wychodzi na jaw, że po puknięciu kilkunastu-kilkudziesięciu tysięcy kilometrów materiał gniazd zaworowych i samych zaworów ulega wypaleniu i potrzebny jest kosztowny remont, który jest tym kosztowniejszy im więcej napęd posiada walców i napomkniętych zaworów. W ocenie jak nasz napęd toleruje zasilanie gazem pomocne będą recenzje renomowanych warsztatów, które do niektórych napędów wręcz utrącają zestawu instalacji. Marka Prins, jakiś z przywódców w dziedzinie autogazu zamieściła dodatkowo listę silników- tzw. listę prinsa, w których jej przekazaniem istnieje podwyższone ryzyko uszkodzenia głowicy.
Hydrauliczna regulacja zaworów silnika. Wraz ze zużyciem jednostki napędowej luz w systemie rozrządu powiększa się i koniecznie musi być bezustannie kompensowany. Na rauszu dzieje się to szybciej, zarówno w tych motorach, których głowice doskonale wytrzymują Lpg. W przypadku kalibracji hydraulicznej dokonuje się to samoczynnie przez nadzwyczajne popychacze. W motorach z regulacją manualną trzeba o tym uwzględniać i dopełniać obserwacji nagminniej niż przy zasilaniu tylko benzynowym. Nieskazitelnym przykładem motorów wymuszających pod tym względem są jednostki Subaru, które są zatrudnieni na bani dosyć dobrze, lecz wymuszają rozpowszechnionej kalibracji zaworów. Jest to o tyle krępujące, że skutery te mają strukturę typu pięściarz (tłoki są na etacie w poziomie) i do kalibracji najczęściej trzeba wyciągać motor. Istnieją dodatkowo samochody, w których nieświadoma kalibracja zaworów jest prosta bądź jest wymagana niezwykle sporadycznie np.. starsze siniki Nissana.
Brak turbodoładowania. Jest to problem sporo mniejszy niż kilkanaście lat temu. Napęd z turbosprężarką ma specyficzne wymuszania co się tyczy zapotrzebowania w paliwo. W momencie włączenia doładowania, wskazane jest natarczywe zwiększenie porcje paliwa. W obecnej chwili używane elementy w dobrych instalacjach Lpg zaradzą temu zadaniu, mimo to napęd bez turbosprężarki łatwiej i niedrogiej jest zagazować.

Reasumując, najbardziej odpowiednie struktury do aranżacji w zasilanie gazowe to silniki seniora rodzaju o małym pułapie gmatwanin, Należy dodatkowo mieć w pamięci, iż taka przeróbka w najwyższym stopniu kalkuluje się w wielkich jednostkach, gdzie zużycie benzyny jest duże, wtenczas oszczędności są znaczne i amortyzacja wydatków instalacji następuje szybko.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz